Angel of Wassenaer

DAGBOEK VAN EEN HERDERSHOND
In dit dagboek van een herdershond staan de belevenissen van onze Oud Duitse Herdershond Angel
Kijk in 't archief, of helemaal onderaan deze web-log, hoe het allemaal in oktober 2004 is begonnen!
Vanaf 1 januari 2007 start Angel's WEB-SITE: www.angelofwassenaer.nl

zondag, december 03, 2006

Angel’s broertjes en zusjes: ‘t C nest

Zaterdagavond, ik kom net onder de douche vandaan en daar belt Marjan: Puck is begonnen.
Snel aangekleed en opweg naar Scharwoude, om daar precies rond middernacht aan te komen. Ongemerkt gaat de zaterdag over in de zondag.
Puck ligt al hijgend klaar in haar prachtige werpkist. (Jan, dat heb je mooi gemaakt!) Ze neemt er de tijd voor....
De nacht duurt lang maar het is heel gezellig. Samen met Naphasja mag ik van Marjan de geboorte van Angel haar volle broers en zussen bij wonen. Geweldig!
Vooraf heb ik Marjan nog gevraagd of ze Reiki voor Puck wilde en of ik de engelen ook nog moest aanroepen. Ja, heel graag en als het mogelijk is dan het liefste voor een bevalling overdag, zondagmiddag zou helemaal prettig zijn, met het oog op alle drukte......
Zo gezegd zo gedaan......
Enfin, Puck laat lekker op zich wachten, zaterdagnacht gaat over in zondagochtend en zondagmiddag, precies om 13.30 uur, wordt Puck haar 1ste pup geboren: Het is een reu. Twee uur later heeft Puck ook 3 teefjes ter wereld gebracht, waarvan eentje geheel zwart. Zo stel ik me voor dat het Angel was, ruim 2 jaar geleden........
Wat een super moeder is Puck. Helemaal geweldig. Ze laat alles toe, is keurig oplettend op haar kinderen en oh zo vriendelijk!
Voor het 5de teefje neemt ze nogal wat tijd, ach met beleid bevallen, denk ik maar.

Image Hosted by ImageShack.us

Omdat ikzelf de hele nacht niet heb geslapen en behoorlijk gaar begin te worden, beluit ik (in overleg mer Ton) toch maar na de geboorte van Puck’s 5de pup huiswaards te keren. Het wordt alweer donker, ik heb nog een uur te gaan en moet wel wakker blijven......

Naphasja en Marjan, het was heel gezellig zo met elkaar. Wat een saamhorigheid!
Marjan, Roald en Puck, heel erg bedankt voor de gastvrijheid en het vertrouwen wat jullie in mij hebben gesteld!
Marjan verdient zeker een extra vermelding voor het voortreffelijke voorbeeld wat zij mij heeft gegeven een hondenbevalling te ‘dirigeren’ op een zeer geduldige, ontspannen en natuurlijke manier. Marjan, jouw geduld met betrekking tot Puck haar weeënactiviteit, het soms lange wachten waarbij Puck je toch weer op de proef stelde, is echt bewonderingswaardig: Je bent een TOPFOKKER!
Terug in de auto bedank ik de engelen al vast voor hun begeleiding en altijd weer luisterend oor!


Klik op de titel voor een aantal bevallingsfoto’s van het C-nest.
En natuurlijk is het C-nest te volgen op de web-site van
  • Marjan’s Meute

  • Het zijn uiteindelijk 4 teefjes en 3 reutjes geworden, allen met een prachtig gewicht!