Angel of Wassenaer

DAGBOEK VAN EEN HERDERSHOND
In dit dagboek van een herdershond staan de belevenissen van onze Oud Duitse Herdershond Angel
Kijk in 't archief, of helemaal onderaan deze web-log, hoe het allemaal in oktober 2004 is begonnen!
Vanaf 1 januari 2007 start Angel's WEB-SITE: www.angelofwassenaer.nl

woensdag, november 29, 2006

Zomerse dagen?

Zo was het in augustus nat en koud, veel te koud voor de tijd van het jaar. September was de warmste maand sinds jaren. Oktober en november deden het ook niet slecht....
Bijna december en nog steeds is het werkelijk heerlijk, als de zon schijnt!

Maandagmiddag profiteren Angel en ik hiervan door heerlijk een lange strandwandeling te maken. Er staat een straffe wind, maar door die felle zon hebben we daar geen last van.
Nog net niet naar Scheveningen gelopen. En op de terugweg de wind in de rug. Bijna kon ik me laten meevoeren op de wind....

Als ik vandaag mijn werk achter me laat dan zie ik weer die strakke blauwe lucht. Geweldig, zal ik weer naar zee gaan? Spontaan Marrie gebeld om te vragen of ze nog vrij is. Ja hoor en met 6 honden bij elkaar snellen we naar de Wassenaarse Slag. Hhhmmmm, wat is het lekker.
De honden zijn opgetogen en bijna niet te houden. Gelukkig kunnen ze al snel los.
Er is een behoorlijk breed strand met zelfs een grote binnenzee.


Yazou en Ravi zwemen als gekken door de binnenzee die bal achterna.Totdat Marrie een keer te hard mept en die bal, over de binnezee heen, de Noordzee in floept. Waar is de bal nu?
Door de honden vanaf de kant niet meer te zien, dus loopt ik maar even om. De bal uit de Noordzee gevist en zo gooien we wat heen en weer.
Angel, onze zwarte held op sokken, denkt dat ze nog steeds niet kan zwemmen en staat tot halverwege haar knieen mee te genieten van de zwemmende Yazou en Ravi.
En eigenlijk wel heel ongeduldig, dat ik daar aan die overkant sta....
Totdat Marrie me ineens helemaal opgewonden toe roept: “Let op, Angel zwemt, ze komt naar je toe!”
Warempel, daar komt onze zwarte dame zomaar de binnenzee over zwemmen.


Image Hosted by ImageShack.us
Van Wassenaar naar Engeland? Haha
Als ze bij mij aan de overkant is aangekomen wil ze ook wel weer terug naar Marrie en de rest van de honden, zo gezegd zo gedaan.
Hoera, Angel kan zwemmen. Ja dat zij kan zwemmen, daar twijfelde Ik natuurlijk niet aan! Alleen Angel zelf moest nog overtuigd worden....

Samen met de roedel hebben Marrie en ik ruim 2 uur over het strand gebanjerd. Heerlijk, wat hebben we genoten! En dat eind november.

Klik op de titel voor wat heerlijk heldere strandfoto's!