Angel of Wassenaer

DAGBOEK VAN EEN HERDERSHOND
In dit dagboek van een herdershond staan de belevenissen van onze Oud Duitse Herdershond Angel
Kijk in 't archief, of helemaal onderaan deze web-log, hoe het allemaal in oktober 2004 is begonnen!
Vanaf 1 januari 2007 start Angel's WEB-SITE: www.angelofwassenaer.nl

zondag, november 19, 2006

Oude Raadhuis gered?

Hebben Ton, Angel en ik gisteravond laat het Oude Raadhuis gered?
Elke avond lopen wij gedrieën ons rondje via de Rijksstraatweg voor De Paauw, om langs de openbare route achter het Oude Raadhuis weer huiswaards te keren. Kan Angel nog heerlijk even los lopen.

Afgelopen woensdagavond troffen Angel en ik vuurwerk afstekende jongens aan. Angel is absoluut niet bang en ging zelfs heel nieuwschierig even kijken wat die gasten nu aan het uitspoken waren daar in de struiken. Dat hadden ze niet verwacht. Ik heb even met ze gesproken, maar ’t mocht natuurlijk niet baten. Angel en ik waren het park nog niet uit of we hoorde alweer gillende keukenmeiden......

Enfin, gisteravond lopen wij langs het Oude Raadhuis en ruiken een brandlucht. Ook horen we geluiden? Ik dacht meteen aan het vuurwerk van woensdagavond, zijn het die jongens misschien weer?

Als we over het verlichte fietspad lopen en ik door de heg kijk dan zie ik tot mijn grote verbazing 3 jongens bezig een kleinere container in een grote te plaatsen terwijl beide grotere container in brand staan! De containers staan tegen de zijwand van het net opgeknapte Oude Raadhuis aan, precies onder het grote raam.

Natuurlijk smeren die jongens hem direct. Ton, als oud vrijwillig brandweerman, probeert de klep op de containers te krijgen, maar de vlammen zijn zo hoog dat het niet lukt. Intussen bel ik toch maar 112. Voor ’t eerst in m’n leven!
Gelukkig lukt het Ton wel om de containers een stukje onder het raam vandaan te rijden.

Binnen 5 minuten, echt TOP, is de brandweer ter plaatse. Met politie voorop.




Vanmorgen om 9 uur word ik gebeld door de Wassenaarse Politie. Of ik wil komen getuigen. Gisteravond om 22.30 uur zijn er 3 jongens gepakt. Die kregen meteen een gratis nachtje cel!
Ik heb netjes m’n getuigenverklaring afgelegd en de jongens hebben uiteindelijk bekend. Een nachtje cel maakt je wel murf!

Volgens de brandweer hebben we zeker een goede daad verricht, het had zo anders kunnen lopen.....

Klik op de titel voor het openen van 't foto album